תקשורת קולנוע ואנימציה

ייחודה של התוכנית מובא לידי ביטוי בשיטת הלימוד המשלבת הקניית ידע תיאורטי עם רכישת מיומנות מעשית בעולם התקשורת. מושם דגש על התנסות ביצירה תקשורתית לסוגיה תוך תשומת לב לפיתוח האישי של כל ילד ובעבודת הצוות.

צוות המדריכים ב"אפיקי תקשורת" הנו צוות מנוסה ומקצועי.  המדריכים בעלי ידע וניסיון בתחום הקולנוע והתקשורת  וההדרכה נעשית בעזרת עזרים מקצועיים וחדשניים

השיעורים מועברים בצורה לימודית-חווייתית בהם התלמידים לומדים, מתנסים ויוצרים.

 

רציונל:

כיום, הילדים חשופים שעות רבות לתקשורת ולכן לימוד שפת התקשורת והתנסות ביצירה תקשורתית מעודדים חשיבה ביקורתית והבנת התכנים והמסרים המועברים אליהם.

אנו מאמינים כי השפה והכלים שירכשו התלמידים יפתחו בפניהם חלון לביטוי יצרתי חדשני ומרתק תוך העברת מסרים חברתיים ואישיים בדרך ויזואלית.

 

מטרות התוכנית:

הכרות עם עולם העשייה התקשורתית בקולנוע ובטלוויזיה ורכישת מושגים ומיומנויות.

פיתוח יכולת צפייה אוריינית וביקורתית בסרטים ובמדיה התקשורתית לסוגיה.

רכישת כלי הבעה המאפשר לתלמיד דרך ביטוי ייחודית.

עידוד יצירתיות תוך שילוב בין עבודה יחידנית וקבוצתית.

פיתוח מודעות לנושאים חברתיים בסרטים ובמדיה התקשורתית.

יישום הכלים הנרכשים בנושאי לימוד בית ספריים.

 

תקציר תוכנית מיקוד באנימציה:

תוכנית לימודים זו לוקחת את הילדים למסע בעולם האנימציה ומכירה להם טכניקות שונות אשר מייצרות את האשליה הקולנועית של ההנפשה. הילדים לומדים כיצד הופכות תמונות סטטיות לעולם חי ודינמי. מפגשי הלימוד משלבים לימוד תיאורטי עם התנסות מעשית וחוויתית, התלמידים יכירו אנימטורים שונים וילמדו על  ההיבט האומנותי והמסר שהאנימטור מעביר בצורה המיוחדת לו. הילדים יפיקו ויצלמו סרטי אנימציה תלת מימדית, כמו סרטי דמויות מפלסטלינה או בובות.

 

הערה: במערך הלימודים בשנת תשע"ח ישולב עפ"י בחירה הנושא השנתי "70 שנות מדינה "

 

במהלך השיעורים, הילדים למדו כיצד לנתח ולשפוט סרטי גמר, על עולם הצילום – לרבות, זויות צילום וגדלי "שוטים" בקולנוע, משחק מול מצלמה, ניתוח פרסומות בטלוויזיה, כתיבת תסריט ויצירת סרטוני גמר פרי יצירתם בנושא נבחר. 

הסרט שניצח את התחרות הקבוצתית והיה הבולט מכולם, היה הסרטון של קבוצה 1- "חברות הפוכה". חברי הקבוצה, תלמידי הכיתה: תמר, שי, מיקה, לבנה, עלמה, רוני א. ומור. נושא הסרטים: יחסים בין חברים.

הסרט מספר על אמא שמספרת לבתה על שני גמדים (הכל מגולם ע"י ילדי הכיתה), שתמיד רבים ביניהם כשכל אחד מהגמדים מתקשה לחלוק דברים עם אחד השני. במהלך הסרט, הגמדים לומדים זה על זה ועל טוב ליבם. 

הילדים מספרים: "בחרנו לעשות את הסרט הזה מפני שרצינו לעשות משהו יוצא דופן ולא שיגרתי המתחבר לנושא קומי ולדמיון. רצינו להעביר מסר ששווה לדעת לשתף ולחלוק דברים יחד עם הסביבה הקרובה והחברים". 

שתי הקבוצות הנוספות יצרו, צילמו וערכו סרטונים קצרים בנושא ילדה חדשה שמגיעה לכיתה ואף סרטון בנושא "מלחמת חנונים".

סרטון – חברות הפוכה

סרטון – הילדה החדשה

סרטון – חנונים במלחמה

תקציר ורקע על הסרטונים בשכבה ו': 

בקיצור עשינו סרט גמר – מספר את הסיפורים של התלמידים בזמן המשימה שהוטלה עליהם להכין סרט גמר. החלומות והרעיונות של כולם. משתתפים: אלונה פרי, מיקה בכור, עידו רשף, מור בן טובים, עידו דר, עומרי אדלר, אלונה פורת

הגמד – הסרט מתאר ילד נמוך קומה מהכיתה, אשר לא משתלב במשחקי הכדורסל. בהמשך "הגמד" קולע סלים והופך לילד מן המניין משתתפים: שחף בן דוד, אלמה ויצמן, אורי אלכסנדרוביץ', שגיא נחמיאס, דוד לוקיאנוב ורועי עזריה. 

הבת מצווה של הליאן (הסרט שזכה בתחרות הכיתתית)-  ליאן ילדה לא מקובלת שחוגגת בת מצווה, הסרטון מביא את התהליך הזמנת, איום החברות והאם חבריה לכיתה יבואו? משתתפים:  נעם, מאיה, עידו א', ליאור, יובל וקים

בת מצווה בהפתעה – בדומה לבת מצווה של ליאן ובמבט נקודה אחרת, מתקיים עוד בת מצווה אליו מוזמנים ילדים מהכיתה. האם הילדים וחברי הכיתה יגיעו לבת מצווה של השנה? משתתפים: מישל מושייב, עידו מישל, נטע, נועה חיימוביץ', אגם מרום, אורון פלד,אורי סוקלובר

סרטון – בקיצור עשינו סרטון גמר

סרטון – בת מצווה בהפתעה

סרטון – הבת מצווה של ליאן

סרטון – הגמד

תקציר ורקע על הסרטונים בשכבה ז':

סיפורו של כדורגלן- קבוצת כדורגל שמתאמנת לליגת האלופות מחרימה את שוערה אחרי שפספס את הכדור. הסיפור מסופר בגוף ראשון ומדבר על כיצד אפשר היה להתנהג אחרת. משתתפים: דן לוי, נטע פתאל, שקד שוחט, דנה חן, שחר טאוב ואיתן מנדלוביץ'.

יום ביומו של חנון- ההסטר מספר על קבוצת בנות "מקובלות" אשר נדרשות להכין עבודה עם ילד חנון. מכאן הדברים מתגלגלים, הם מתייחסות לחנון בזלזול ובהמשך מקבלות אתו. משתתפים: אופק בר, רומי פנחס, עדי שאלתיאל, מיכל גלעדי, נעמה באט וקורל בן דוד

כבד את האחר-  חבורת ילדים בריונים מסתבכים בשיעור ספורט הם ילד שמלשין עליהם, כיצד תיפתר הבעיה? משתתפים:  אופיר נווה, אופק שרעבי, עידו אברמוב, נדב עזר, טום אשכנזי, יואב פתאל, דביר חכים ואופק רובשטיין.

כולם בשביל אחד – הסרט מדבר על התמודדות של חבורת ילדים מהכיתה לאחר שגילו שלאחד הילדים וחברם אין כסף להביא למתנה למסיבה. הילדים מנסים לעזור לו. משתתפים: ניצן חיון, רומי סלע, ברק זלינגר, מאור כהן , עידו לב וקארין בפקרובני