עיין ערך.... ערכים במורדי הגטאות

אחד הערכים החשובים שבית ספרנו "מורדי הגטאות" דוגל בהם הוא ערך הנתינה וראיית האחר תוך עידוד התלמידים למעורבות ומחויבות קהילתית, רגישות ואחריות לזולת.

הוכח שפעילויות של תרומה ונתינה לחברה ולאחר תורמות לשיפור האקלים הכיתתי והבית ספרי, הופך את הילדים לאזרחים מעורבים ופעילים המוכנים לתרום לשיפור איכות החיים בחברה.

בשנים האחרונות, בתקופת "חגי תשרי" אנו אוספים תרומות כספיות מתלמידי ביה"ס ומרימים תרומה למשפחות נזקקות בביה"ס.

פרויקט הסיכות "תעביר את זה הלאה" מוכיח את עצמו כבר מספר שנים. הילדים יודעים להוקיר ולראות את האחר המשמעותי החל ממנקי ביה"ס, השומרים בכניסות לביה"ס, מבוגרים משמעותיים ועוד ועוד…

לפני מספר שנים חברנו ל"קהילה נגישה" המחנכת לשיוויון זכויות והנגשת מקומות לאנשים עם מוגבלות. בכל שנה אנו מפגישים את תלמידי כתות ד' עם מסבירנים של "קהילה נגישה". המסברינים, נכי גפיים, לקויי ראייה ועיוורון, נפגשים עם התלמידים ומשתפים אותם בלקות שלהם. בשלב השני, יוצאים המסבירנים עם התלמידים לשטח- נכנסים לחנויות ולעסקים ומסבירים על חשיבות ההנגשה לבעלי מוגבלויות.

את תלמידי כתות ו' הפגשנו עם מר אורן חסן, לקויי ראייה המלווה בכלב נחייה, למפגש אישי עם בו הוא משוחח עם הילדים על החיים בצל החושך ועל ההתמודדות היומיומית. התלמידים יצאו מהמפגש  נרגשים  ועם פרספקטיבה על החיים…. הם הבינו כי מגבלה אינה בהכרח פוגמת בשלמות החיים ובהצלחות בדרך.

את כתות ז' הפגשנו עם ​גברת ​חגית רון רבינוביץ, אמא לילד אוטיסט. בהרצאתה חשפה חגית בפנינו, תלמידים ומורים, את סיפורה האישי המרגש על בנה עילי בן ה- 17, המוגדר אוטיסט בתפקוד נמוך. הרצאתה הייתה מרתקת ומרגשת ופתחה בפני התלמידים צוהר לעולם שונה, אחר – התמודדות יום יומית עם האוטיסטים והקשיים הקיימים בהתמודדות זו.

לחצו כאן לצפייה בתמונות מן הפעילויות.

עם הפנים לקידום ערכים נוספים וחשובים.